HTML

ciMkÉk

aggasztó kérdések rovata (4) autó (12) barkács (2) bringa (3) eb2008 (6) életmód (1) elmélet (6) esküvő (10) (2) fikció (24) fíling (13) film (8) fortyogás (10) foszlányok (2) fotó (11) gasztro (4) goblinok (1) goldenblog (1) habkönnyű (3) hóford (15) hogysmint (1) hülyefelirat (2) idea (8) kaland (8) kár érte (2) komoly (5) konteszt (7) kultúra (5) lefelé a lejtőn (14) magic (4) mély (6) mindennapi (6) művészetek (1) nfl (2) önfény (4) optim (2) outdoor (9) pénz (5) politika (1) próza (16) rólam (1) spontán semmi (28) sport (9) szentimentál (5) szex (1) sziget (1) szülinap (3) t (12) teknikai (12) tudomány (1) ünnep (10) unnep (1) válságos (2) work (2) zab (29) zap (1) zene (3) öMLeSztvE

FriSs KomMenTek

  • hAri: te jó ég. itt közben egy generációs ugrás történt. hol voltam én eddig? (2012.07.23. 22:50) rÁnkhívNá
  • P Co.: fénykép van, ugye? (2012.01.26. 21:27) öRdÖGLaKAt
  • siga42: eegen, észrevettem hogy már a havi 1 sincs+.. ötödik. (2011.12.29. 21:00) rEboOt

2008.02.24. 21:58 zom

cSónAk


Kiúsztam, jó messzire.

Ha tengernél, vagy más nagy víznél vagyunk, mindig kiúszok.
Biztos azért van, mert huszonpár évig nem nagyon tudtam úszni, csak olyan "ha beledobnak, akkor kievickélek"-módon. Aztán megtanultam. Egész jól. Azóta kiúszok. Mert megtehetem. Kivagyiságból? Nem igazán. Csak mert jól esik, hogy ki tudok úszni.

Kartempó, lábtempó, levegő.
Jól kihúzva a végét, mert kicsit hullámzik, és sós vizet nyelni nem kellemes.
Kéz, láb, levegő.

Kéz, láb.

Levegő.

Szépen, ütemre.

Aztán ha elfáradok, akkor háton fekve lebegek kicsit, aztán kitempózok a partra. Szeretek háton fekve lebegni, csukott szemmel hagyni, hogy tunyán löködjön a nagy víz. Mintha egy nagy, kövér óriás ringatna a tenyerén.

Lebegtem egy pár percet, aztán elhatároztam, hogy elindulok  kifelé a partra.

Ekkor láttam meg a a csónakot.

Régi, viharvert lélekvesztő volt. Farmotoros. A festék lepattogzott róla rég, eredeti színe talán fehér lehetett, a neve meg... ki tudja. Csak egy A, majd tőle jóval odébb egy G látszott, meg még egy betűdarab, egy fél egyenes vonal, ami elég sok minden lehetett. Feljebb pillantottam. A csónak utasa, egy öreg fickó engem vizslatott. "Vén tengeri medve" gondoltam azonnal. "Piszkos Fred" gondoltam rögtön ezután. Napcserzett volt, ráncos, bütykös kezű, és a hálójával vacakolt.
- Jónapot... - intettem neki némileg bizonytalanul. Az meg csak nézett. Aham. Megersztettem még egy mosolyt felé, és kezdtem hülyén érezni magam. Süket ez? Nézett tovább, és áttolta a pipát a szája másik sarkába. Köszönni ki fog, vén trotty? Hm? A hálóddal baszakodni az tudsz, mi, köszönni azt bezzeg nem, mi?
- 'Pot. - mondta kimérten. Pont olyan hangja volt, amilyenre számítottam. Hirtelen sajnálni kezdtem, hogy nincs nálam egy videókamera.
- Van kapás? - vetettem be kedélyeskeve a nagy mondatot, amivel már számtalan életre szóló barátság kezdődött rothad halszagtól bűzlő, szúnyoglepte nádasok mélyén.
Az öreg szortyintott a pipáján, aztán szép lassan végigpásztázta a horizontot. Közben én türelmesen lebegtem. Kezdtem kiismerni a tempóját.
- Há' akadna...
"És, miféle? Ton? Hekk? Ilyesmi?" gondoltam ki a követkető kérdést.
- ... mán ha horgásznék. - Folytatta a maga megfontolt tempójában. - Ez ugyanis - emelte meg a hálóját - háló. Nem pediglen horgászbot.
Haha. Éreztem, hogy elvörösödik a fejem. Van humora az öregnek. Kicsit fel is húztam magam, aztán rájöttem, hogy csak a saját hülyeségemre lehetek mérges. Végül is igaza van az öregnek.
- Igen, innen is határozottan hálónak tűnik.... na és ma akadt bele valami? - próbáltam makacsul tartani a beszélgetés fonalát. Már ha én beszélgetni akarok az öreg halásszal, akkor beszélgetni fogok. Megvártam a választ, addig megigazítottam az úszószemüvegem pántját, és újrakötöttem az úszógatyám madzagját.
- Nem sok. - bökte ki végül.
- Aham... - bólogattam együttérzően - biztos a nagy meleg miatt, nem? - próbáltam bevetni sekélyes  halfogászati ismereteim morzsáit. Vagy az is csak a horgászásnál van?
- Éppenséggel az is lehet. - vágta rá fél perc hallgatás után. A gyors reakcióidőből sejtettem, hogy szakértelmemmel szereztem egy kis respektet nála. Vártam hát, hátha most ő kérdez. Vártam türelmesen.
- Hát akkor azt hiszem, hogy én kiúszom a partra. - vetettem fel csevegési hangnemben jó tíz perc múlva. - Tudja, kinn vár a feleségem.
- Ahm. - mondta, fel sem pillantva a hálóval való motoszkálásból.
- Viszlát, és jó ka... halászatot.
- 'Szlát. - motyogta, és a sapkájához emelte a mutatóujját. Valamiért ez a kis mozdulat kitörő örömmel töltött el. Vidáman szalutáltam, és elkezdtem a part felé úszni.
Pár tempó után megálltam, és visszakiáltottam neki.
- Elnézést, csak még egy kérdés... mi a csónak neve?
- A neve? - kérdezett vissza bizonytalanul, a fura kérdés hallatán viszonylag gyorsan.
- Igen, a neve. A csónak neve. Rá volt festve az oldalára, de lekopott, így nem látszik...
Bütykös kezével megmarkolta a csónak szélét, kihajolt, és szemügyre vette a teknő oldalát. Hümmögve sommázta, hogy igazat beszélek.
- Hát neve, az éppenséggel nincs. - sercintett egy szép ívűt a vízbe.
Meglepődtem. Nem olvasott ez kalózos regényeket? Nem tudja, hogy iszonyú szerencsétlenséget jelent a név nélküli vízijármű?? Nagyobbat, mint a nő a fedélzeten?
- Hogyhogy nincs? - kérdeztem elhűlve.
Eltöprengett a válaszon. Már a dac vezérelt, kivártam.
- Há' ez az egy csónakom van. Minek néki név? - Ez logikusnak tűnt. - Nem naon lehet összekeverni. Példul az asszonynak is azt szokom mondani, hogy "kimék a csónakkal, majd este gyüvök". Tudja rögvest, hogy ezzel menek. Merhogy nincs másik.
Elámultam az érvelés kidolgozottságán, és a monológ terjedelmén. Több összefüggő mondat!! Összehaverkodtunk, nem is kérdés.
- Akkor tulajdonképpen mondhatjuk, hogy "csónak" a neve, nem? - fűztem tovább a gondolatmenetet kissé megrészegülve.
- De. - egyzett bele.
- Hát ez remek. - mondtam, és így is gondoltam. - Akkor... minden jót.
- Magának is. - hallottam a hátam mögül jó tizenöt tempóval később.

Akkor már a part felé úsztam.
Kéz, láb, levegő.
Kéz, láb, levegő.

Szeretek úszni.

10 komment







A bejegyzés trackback címe:

https://zomblog.blog.hu/api/trackback/id/tr73353075

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sweatpea 2008.02.24. 23:16:09

Kizárt, hogy ezt te írtad. Ahhoz túl hosszú.
:)

sole 2008.02.25. 00:58:16

...aztan bejelolted a facebook-on? :)

...jó a kép is...

zom 2008.02.25. 10:54:03

Perszehogy nem én írtam. Rájöttem, hogy sokkal praktikusabb csórni, mint írni, úgyhogy ezentúl tolvajblog leszek.
:)

trotter 2008.02.25. 11:26:00

Bazsival kártyáztad át a hétvégét? az volt rád ilyen hatással?

Jó, egyébként. Tecc.

Bazsi · http://www.straubbazsi.blogol.hu 2008.02.25. 17:44:20

Jó ez a ritkán irogatás, mert ilyenkor aztán lehet örülni! :)

A lebegés meg tényleg tuti. Jó messzire, de csak kivagyiságból! ;)

(én is Bazsi, de én nem kártyáztaom a hétvégén. Sajnos.)

sweatpea 2008.02.25. 19:58:54

Megértett nemzseni tolvajblog. Új irodalmi műfaj. Nálam totálisan nyerő.
:)

Nash vs. Keynes 2008.02.26. 23:18:55

Én földhözragadt vagyok, most sem tudok szabadulni a gondolattól, hogy ezt eredetileg horvátul olaszul esetleg görögül írtad :)

zom 2008.02.27. 11:22:15

Eeegen, a tipikus "magyarázz művészetet programozónak" problematika...
Nos. Hogyismondjam. Ööö.
Igen, eredetileg görögül írtam, csak lefordítottam, mert ide túlnyomórészt magyar olvasok járnak. Az eredeti megtalálható a zomblog.blog.gr lapon.
Így okés? ;)

DanZi 2008.02.27. 14:52:57

Voltam már irigy másra, mert úszni járt minden héten.
El is határoztam párszor, nem maradok tétlen e téren.
Most, hogy a vízálló jointot feltalálták,
Asszem, kiúszok én is, reszkessetek, bálnák!
süti beállítások módosítása