HTML

ciMkÉk

aggasztó kérdések rovata (4) autó (12) barkács (2) bringa (3) eb2008 (6) életmód (1) elmélet (6) esküvő (10) (2) fikció (24) fíling (13) film (8) fortyogás (10) foszlányok (2) fotó (11) gasztro (4) goblinok (1) goldenblog (1) habkönnyű (3) hóford (15) hogysmint (1) hülyefelirat (2) idea (8) kaland (8) kár érte (2) komoly (5) konteszt (7) kultúra (5) lefelé a lejtőn (14) magic (4) mély (6) mindennapi (6) művészetek (1) nfl (2) önfény (4) optim (2) outdoor (9) pénz (5) politika (1) próza (16) rólam (1) spontán semmi (28) sport (9) szentimentál (5) szex (1) sziget (1) szülinap (3) t (12) teknikai (12) tudomány (1) unnep (1) ünnep (10) válságos (2) work (2) zab (29) zap (1) zene (3) öMLeSztvE

FriSs KomMenTek

  • hAri: te jó ég. itt közben egy generációs ugrás történt. hol voltam én eddig? (2012.07.23. 22:50) rÁnkhívNá
  • P Co.: fénykép van, ugye? (2012.01.26. 21:27) öRdÖGLaKAt
  • siga42: eegen, észrevettem hogy már a havi 1 sincs+.. ötödik. (2011.12.29. 21:00) rEboOt

2009.04.22. 22:05 zom

uNuSuAL suSpEct

 

- Jónapotkívánok, miben segíthetek? - kérdezi Sanyi, a kapus, aki nem szeret kapus lenni. Onnan tudom, hogy Sanyi, hogy ki van írva az egyenruhájára (Sándor, nyilván, csak nekem Sanyi), és onnan tudom, hogy nem szeret kapus lenni, hogy az orrom előtt mondja a kollégájának, hogy "te, ha megin beosztanak kapusnak, akkó én beteget jelentek".

- XXXXXX százados... sal van megbeszélve időpontom. (A százados neve természetesen nem ennyire egzotikus, csak nem írhatok neveket, annyira kemény az ügy. Jobb, ha nem tudjátok.)

Igazándiból azt kéne mondanom, hogy kihallgatásra jöttem XXXXXX századoshoz, de kerülöm a kifejezést, olyan rosszul hangzik, bűntől szennyes, cellaajtók hangos döndülésétől vészterhes. Időpontom van. Az bármi lehet. Lehet csak beugrottam hozzá, YYYYYY százados vagyok a másik körletből. Vagy az unokatesója, és ide beszéltük meg.

- Foglaljon helyet az előtérben, felszólok az irodájába. - traktál készségesen Sanyi, akin tökre nem látszik, hogy utálja a kapusságot. Kiosztották rá a feladatot, hát elvégzi.

Jó rendőr.

Jamerhogy egy rendőrségen játszódik mindez, ha nem mondtam volna. (Visszaolvastam, nem mondtam.)

Leülök az előtérben, nézelődök. Rendőrök jönnek mennek. Civil ruhás rendőr kis nájlonzacskóban hasist visz. Mármint gondolom hasist. Ilyennek képzelném, ha tippelnem kéne, sose láttam amúgy. Szembe középkorú faszi, elég ideges, mocorog, sóhajtozik, biztos van valami vaj a füle mögött. Én többé-kevésbé nyugodt vagyok.

Irodista rendőrök jönnek, mindenki kis műanyagpohárral. Kávéautomata van, pohár nincs. Megszorítások, biztos.

Szemet szúr az egyik falat beborító színes dombormű. Aratási jelenet, felül a régi, kalászos kerek magyar címer, kaszások, testes, jól lebarnult asszonyok, boldog békeidők, középen egy éppen kezet fogó munkás meg egy rendőr. Felül íves nagy felirat: MINDEN HATALOM A DOLGOZÓ NÉPÉ. A meghatottságtól könnybe lábadó szemeim előtt szinte meg is elevenedik a jelenet.

- Adjon Isten Pista bátyám! Aratnak, aratnak?

- Neked is Pista! Csinálgatjuk, csinálgatjuk. Hát te? Őrzöd a rendet?

- Őrzöm, őrzöm.

- Helyes , fiam, helyes. Te Pistike, hozz már Pistának abból a jófajta borból egy demizsonnyit.

- Nem kell, Pista bátyám, nem is azér...

- Fogadd csak el, jó szívvel adom.

- Köszönöm. Én megyek is lassan, őrizni a rendet.

- Jólvan Pista, szervusz.

- Viszont látásra... hopp juteszembe, Pista bátyám, rossz helyen tetszett parkolni a lovaskocsival, úgyhogy feljelentettem, ötven forint lesz a büntetés.

- Akkor bizony a kénköves öreg fene citerázzon neked a mellyed kalickáján, Pista.

Felrezzenek, de semmi változás, csak némi irodazaj.

Eltöprengek azon, mennyi lehet egy átlagos rendőröv súlya tartozékokkal. Pisztoly, bilincs, gázspré, rejtélyes szütyők a derékszíj teljes kerületén. Mi lehet náluk az a sok szirszar? És vajon a keskeny csípőjű rendőrök találták fel a hónaljtokot, mert a rövid övhossz miatt helyhiányban szenvedtek?  Feltegyem ezeket a fontos kérdéseket a kihallgatáson? Lesz egyáltalán kérdések/válaszok szekció, mint a konferenciákon az előadások végén? És vajon miért hívtak ide fél háromra, ha három óra, és még mindig nem történt semmi?

Várakoztatnak, meg akarnak puhítani.

Rutinosak, de én is az vagyok.

Ők még nem tudják, honnan jövök, és miért vagyok itt.

Tényleg, miért is vagyok itt?

Tíz darab másolt XBOX játék miatt vagyok itt.

(Akinek mikrokörnyezetében nem található másolt film, zene vagy játék CD / DVD, illetőleg az internetről letöltött jogvédett tartalom, az kérem ne olvasson tovább. Csúnya dolgok jönnek. Amúgy esetleg kommentelhetne, vagy küldhetne magáról egy képet, hogy lássak végre egy ilyen embert.) (Ja, azt is írja meg, hogy mit eszik.)

Égő, mi? Tíz DVD. Nem egy klasszikus rablótámadás, nem egy elegáns sikkasztás, nem egy hebehurgya pofazacskóban történő drogcsempészet, hanem illegális játékmásolatok birtoklása.

...a BTK 329/A § (1)bekezdésébe ütköző és aszerint minősülő szerzői és szomszédos jogok megsértése vétségének megalapozott gyanúja miatt folyamatban lévő...Kemény. A börtönökben állítólag külön körlet van a háromhuszonkilenceseknek, annyira durva arcok. Ott így hívják őket, "háromhuszonkilencesek", vagy másnéven a "szerzőiésszomszédososok". Kegyetlen brigád, nem ismernek se istent, se embert, és iszonytatóan veszélyesek a társadalomra. Állítólag.

Szólítnak. Bemegyek. Se félhomály, se kislámpa, se tükrös fal, csak egy lekoszlott iroda, de azért mégis kihallgatás, már az elején leszögezik. Bemutatkozás nincs, kézfogás nincs, nem baráti csevely ez, hanem rendőr-bűnöző párbeszéd.

Milyen magas vagyok?

Van-e tetoválásom?

Gyerek van-e?

Büntetve voltam-e?

Tagadom-e?

Hajlandó vagyok-e?

Beismerem-e?

E?

 

Bill Gates vagyonának (kb. 58 miliárd dollár) egy kicsi, de semmiképp sem elhanyagolható része (8700 Ft) az igazságszolgáltatás szerint nálam van. Remélem nyugtalanul alszik emiatt. Meg öt másik fickó pénzéből egy-egy kicsi, úgyhogy ez így hatrendbéli (bencés, ferences, karthauzi, cisztercita, hahaha, kihagyhatatlan volt ez) bűncselekmény.

 

Bűnös vagyok, lakolni fogok, ez mér biztos.

Lehet lesz hagyományos sittesfotó, meg ujjlenyomatvétel is.

Lehet hogy igazi háromhuszonkilences leszek.

Meglátjuk.


Feltolulthatnak persze kérdések, hogy ez most hogy, meg miért pont én, hogy ha mindenki más is csinálja, meg hogy ilyen kevés a "rendes" bűnügy, hogy erre jut ember meg erőforrás, de sokkkal fontosabb, hogy a bulvár máris felkapta a hírt, és lehet, hogy meg is filmesítik a sztorit. Azt fogom javasolni, hogy "Háromhuszonkilences" legyen a címe, és mindenképp Ben Stiller legyen a főszereplő.

 

9 komment

Címkék: lefelé a lejtőn







A bejegyzés trackback címe:

https://zomblog.blog.hu/api/trackback/id/tr221080952

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DéeRGé 2009.04.23. 11:57:44

Egyáltalán hogy hagyhattad, hogy lefüleljenek? Rendőr ismerősödet hívtad meg egy FIFA 2007-re?

Zsolt183 2009.04.23. 23:42:31

Viszont akkor a közösség melletti izgatás-ügyed, akkor az elévült, vagy közkegyelem, tekintsük ezt jó hírnek!

zom 2009.04.28. 10:41:42

DéeRGé: anno postán rendeltem, a zseni meg szépen eltette a listát, kinek mit küldött ki.
zsolt: az izgatás ügy még nem zárult le, többszörös visszaeső vagyok, már a jedi-tanács tárgyalja az ügyet. :)

H.Ari 2009.04.28. 14:41:48

hát én mélyen elítélem az ilyet. (ezt határozottan szeretném jegyzőkönybe mondani a blogodat megfigyelők részére)
(nemmerszmájli)

fair 2009.05.23. 09:48:46

Csak szólok, halkan, hogy egy hónapja írtál. (sőt...)

zom 2009.06.01. 23:05:46

Igen, volt egy kis ihlet-alábbhagyás, elnézést azoktól, akik itt jártak rendszeresen, és a nagy büdös semmit találták.
Mostantól ismét igyekszem. :)

vamikiva _________________ elhallgatom.freeblog.hu 2009.06.06. 16:42:52

Értem, értem ...

Az elmúlt napokban jól haladtál az alagúttal?

(A mai kivitelezési határidőcsúszások kapcsán lehet, hogy időtakarékosabb kivárni, amíg szabadulsz, nem? Mennyit kaptál?)

zkrisztike 2009.06.15. 22:46:28

Mostmá' aztán tessék írni! ;)

DanZi 2009.06.26. 16:42:01

Keyser Söze vagyok,
péeskettőm is van,
jáccom most egy kicsit,
ha má' ittam-szíttam.

Kanapéra lecsüccs,
be a granturizmó
amikóis betoppan
a két kékruhás disznó.
süti beállítások módosítása